fanaposten.no

Vilkår for abonnement og bruk av tjenester i Fanaposten AS

1 INNLEDNING
Ved kjøp av abonnement hos Fanaposten, inngår du avtale med Fanaposten AS.

Fanaposten AS er eid av MediaBergen-konsernet.

Disse vilkårene regulerer kjøp av abonnement og bruk av tjenester hos Fanaposten.

Fanaposten tilbyr et all-inclusive abonnement, som inkluderer papiravisen levert hjem to ganger i uken – samt tilgang til våre digitale tjenester på internett, mobil eller nettbrett. Vi tilbyr også et rent digitalt abonnement, som gir deg tilgang til e-avisen via vår app som kan lastes ned fra Apple Store eller Google Play. Du får også tilgang til alle saker på vår nettside.

Fanaposten bruker ConnectID som påloggingsløsning og elektronisk betalingstjeneste.

ConnectID leveres av Mediaconnect. Når du blir abonnent eller registrerer en brukerkonto hos Fanaposten AS, inngår du en brukeravtale som beskriver og regulerer Fanaposten og Mediaconnects bruk av opplysninger som samles inn.

Alle kunder må opprette en ConnectID-konto for å kjøpe produkter digitalt, benytte digitale produkter som e-avisen eller lese saker forbeholdt abonnenter på våre nettsider.

Brukernavn og passord i ConnectID er personlig og skal ikke distribueres til andre.

Fanaposten og Mediaconnect er behandlingsansvarlig for de personopplysninger som er relatert til ditt kundeforhold i Fanaposten. Enkelte selskaper i MediaBergen-konsernet kan ivareta funksjoner og behandle dine personopplysninger på vegne av Fanaposten. Eksempelvis vil fakturering og regnskap utføres i MediaBergen, mens ConnectID og Mediaconnect vil håndtere og bearbeide personopplysninger knyttet til ditt abonnement.
 

2 BESTILLING OG BETALING
Dersom du allerede har opprettet en ConnectID-konto (se punktet over) kan du benytte samme påloggingsinformasjon på alle våre digitale tjenester. 

Aldersgrensen for å bestille abonnement fra Fanaposten AS er 18 år. Abonnement på en av Fanaposten AS sine digitale tjenester er til personlig bruk.

Du kan inngå avtale om abonnement for ulike abonnementsperioder.

Gjeldende alternativer og priser finner du på våre nettsider.

Nye priser og produktendringer kunngjøres i avisen og våre nettsider senest 14 dager før iverksettelse. Nye priser gjøres gjeldende også for abonnement som før prisendringen er forskuddsbetalt etter tidligere pris. 

Alle abonnement forskuddsbetales for avtalt periode.

Tilgang til digitale tjenester aktiveres normalt ved bestilling.

Ved manglende betaling vil abonnementet stoppes og restnota beregnes til ordinær pris for perioden abonnementet har vært aktivt. 

Fanaposten belaster fakturagebyr ved utsendelse av faktura. Ved bruk av AvtaleGiro, elektronisk faktura (eFaktura) eller kredittkort belastes ikke fakturagebyr. 

Dersom du midlertidig flytter leveringen av papiravisen i Norge eller til utlandet, kan det påløpe ekstra kostnader ved levering. Eventuell kostnad avregnes på neste faktura og kan føre til endret pris eller abonnementsperiode.

Ved omadressering av papiravisen til utlandet garanterer ikke Fanaposten AS for forsendelsen av avisen, og eventuell manglende levering vil ikke erstattes av Fanaposten AS. 

Til adresser utenfor Bergen, distribueres Fanaposten med Posten Norge, og deres leveringstider må legges til grunn.

Abonnerer du på papiravisen, kan du midlertidig stoppe leveringen din slik du selv ønsker, men det gis ikke forlengelse i abonnementet i perioden avisen ikke leveres. Abonnementet belastes som normalt. I perioden når papiravisen ikke leveres, vil du fortsatt ha tilgang digitalt. 

Det er ikke mulig å midlertidig stoppe et digitalt abonnement. 

Forholdet til iTunes 
Ved kjøp av Fanapostens e-avis gjennom Apples iTunes App Store gjelder Apples brukervilkår for registrering og kjøp. Slike kjøp vil ikke bli registrert hos Fanaposten AS, og abonnementene og tjenestene administreres i din iTunes-konto og ikke på Fanapostens nettsider. 

3 VARIGHET OG OPPSIGELSE 
Ditt abonnement fornyes automatisk med den abonnementsperioden du har valgt inntil du eventuelt sier opp abonnementet. Tjenestene er uansett tilgjengelig ut den perioden du allerede har betalt for. Abonnement uten avtalt bindingstid kan når som helst sies opp med syv dagers varsel og med virking fra neste terminforfall. Avisleveranse kan om ønskelig opphøre midt i en avtalt abonnementsperiode, men uten rett til refusjon for aviser som ikke leveres. 
Manglende betaling ansees ikke som oppsigelse. 

4 LEVERING 
Avtalt leveringssted for papiravisen må merkes godt slik at distributøren (BT-distribusjon) finner fram. Det er normalt ikke avislevering på offentlige helligdager. 

5 ANGRERETT 
Ved kjøp av abonnement på Fanaposten har du angrerett i henhold til angrerettlovens bestemmelser.

6 REKLAMASJONER 
Dersom du ønsker å reklamere på varen du har kjøpt, ber vi deg ta kontakt med oss.

7 RETTIGHETER 
Alle rettigheter til tjenester og innhold fra Fanaposten tilhører mediehuset. Det er ikke tillatt å kopiere, distribuere eller på annen måte mangfoldiggjøre slikt innhold uten etter særskilt avtale med Fanaposten. 

8 ANSVAR VED NEDETID ELLER TEKNISKE PROBLEMER 
Fanapostens digitale tjenester kan fra tid til annen være helt eller delvis utilgjengelig på grunn av vedlikehold eller av andre grunner. Fanaposten vil i den grad det er praktisk, bestrebe seg på å gi brukerne informasjon om begrensninger i tilgjengeligheten. 

Om avisleveringen uteblir som følge av streik, lockout eller andre leveringsproblemer utenfor vår kontroll (force majeure), vil vårt erstatningsansvar begrenses oppad til det du har betalt for tilsvarende tidsrom. Ved uteblitt eller vesentlig forsinket avis, vil Fanaposten godskrive deg det som er betalt for avisen i tilsvarende tidsrom forutsatt at du snarest melder fra om uteblivelser til Fanaposten eller vårt kundesenter hos Mediaconnect. Som vesentlig forsinket avis anses avis levert 3 timer senere enn vår distributør BT-distribusjon har som målsetting for levering. 

Kjøp av løssalgsavis som følge av uteblitt eller vesentlig forsinket avis refunderes ikke av Fanaposten AS. 

Fanaposten AS er uansett ikke under noen omstendighet ansvarlig for eventuelle konsekvenser eller tap som følge av at produktene og tjenestene ikke kan benyttes som forutsatt. 

9 BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER 
Ved å akseptere disse brukervilkårene samtykker du til at Fanaposten AS kan behandle dine personopplysninger i tråd med følgende retningslinjer og vår personvernpolicy.

Hva slags informasjon samler vi inn? 
Fanaposten lagrer og bruker opplysninger om navn, fødselsdato, e-post, adresse og telefonnummer, samt opplysninger om eventuell annen regningsbetaler. I tillegg lagres informasjon om bruk av tjenestene, herunder hvilke tjenester du bestiller, hvilke nettsider som besøkes, informasjon om posisjon (geolokasjon) og teknisk informasjon om din enhet og internett-tilkobling. 

Hva brukes opplysningene til? 
Opplysningene brukes av Fanaposten AS for å gjennomføre avtalen med deg og til å forbedre og videreutvikle tjenestene. Opplysningene vil kunne bli brukt til analyse for å forstå markedstrendene og for å begrense misbruk av tjenestene. 
Informasjonen vil ikke benyttes for andre formål uten eksplisitt samtykke til dette fra deg. 

Deling av din informasjon 
Opplysningene kan utleveres til tredjepart i den grad det er nødvendig for at Fanaposten AS skal kunne gjennomføre avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller. 

Hvordan kan jeg administrere eller slette informasjon om meg selv? 
Vi lagrer ikke personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Du kan når som helst kreve innsyn i opplysningene og at de slettes, med mindre opplysningene er nødvendige for å gjennomføre avtaleforholdet mellom deg og Fanaposten AS eller også lovpålagt. 

10 SAMTYKKE TIL MARKEDSFØRING 
Når du er registrert som bruker hos Fanaposten AS, og når du bruker Fanapostens abonnementstjenester, anser vi ditt kundeforhold med Fanaposten AS som aktivt. I et aktivt kundeforhold vil vi kunne ringe deg, samt sende deg tilbud og annen relevant informasjon basert på opplysninger vi har om deg som kunde. Markedsføringen vil være i form av nyhetsbrev, e-post, sms eller lignende, og kan inneholde tilbud og informasjon på tilsvarende produkter og tjenester fra Fanaposten. Som eksempel vil du som aktiv bruker kunne motta tilbud om kjøp av abonnement på en annen nyhetstjeneste eller magasin eid og distribuert av Fanaposten. 

11 KONTAKTINFORMASJON 
Har du spørsmål om våre brukervilkår, ta gjerne kontakt med oss.

Adresse: Østre Nesttunveg 6, 5221 Nesttun.
Åpningstider: mandag – fredag 09.00-16.00.
Organisasjonsnummer: 939541489

Sentralbord: 55 11 80 10
Tips: tips@fanaposten.no


Ikke fått avis, eller henvendelser om abonnement?
Ring 23 33 91 58 eller send epost til fanaposten@mediaconnect.no

Fanaposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Den som mener seg rammet av urettmessig avisomtale oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Det er også mulig å ta kontakt med Pressens Faglige Utvalg (PFU), et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot pressen i presseetiske spørsmål.

Fakturainformasjon:
Vi mottar kun elektroniske faktura (EHF eller pdf): regnskap@mbkonsern.no
Les mer om efaktura her.


Ansvarlig redaktør: Ståle Melhus, 982 17 445
Daglig leder: Kenneth Dahling, 952 24 714

© Fanaposten