fanaposten.no

– Det er vel drøyt at Totlandsbussen brukte ca. 30 minutter fra Nesttun til Fjellbirkeland, noe er regelen når Totlandsbussen kjører via Dyngeland. Dersom en hadde kjørt selv fra Nesttun til Fjellbirkeland, hadde en ikke brukt så veldig mye mer enn 10 minutter, skriver Tim Økland i sitt innlegg. Foto: Arkivfoto

Frustrerte brukere av Totlandsbussen

Meninger · Publisert 18:00, 8 jan 2019

I ettermiddag, den 02.01.2019, skulle jeg ta Totlandsbussen kl. 16.18 fra Nesttun. Hovedgrunnene til at jeg skriver til dere, er at jeg synes det er vel drøyt at Totlandsbussen brukte ca. 30 minutter fra Nesttun til Fjellbirkeland, noe er regelen når Totlandsbussen kjører via Dyngeland. Dersom en hadde kjørt selv fra Nesttun til Fjellbirkeland, hadde en ikke brukt så veldig mye mer enn 10 minutter.

Jeg synes at Skyss driver et hån mot oss som ønsker å reise kollektivt, og/eller av diverse årsaker må reise kollektivt, at Totlandsbussen må kjøre om Dyngeland.

At det er for lite trafikkgrunnlag til at Skyss kan sette opp egne busser som kjører til og fra Dyngeland istedenfor at Totlandsbussen unngår ekstrakjøringen til og fra Dyngeland, er et argument fra Skyss som ikke holder mål etter min mening. Jeg ser for meg at flere ville tatt Totlandsbussen dersom den ikke hadde kjørt til og fra Dyngeland. Da kunne Skyss hatt bedre muligheter til å f.eks. sette opp en minibuss fra Nesttun til Dyngeland.

Det er temmelig mange som begynner å bli frustrert og ikke tar Totlandsbussen av den grunn at de fleste av disse bussene kjører til og fra Dyngeland. En blir ikke akkurat motivert til å reise kollektivt, slik politikerne og Skyss, mv. legger opp til.

Gneist misset i opprykkskampen

Det raknet i sluttminuttene.

Adresse: Østre Nesttunveg 6, 5221 Nesttun.
Åpningstider: mandag – fredag 09.00-16.00.
Organisasjonsnummer: 939541489

Sentralbord: 55 11 80 10
Tips: tips@fanaposten.no


Ikke fått avis, eller henvendelser om abonnement?
Ring 23 33 91 58 eller send epost til fanaposten@mediaconnect.no

Fanaposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Den som mener seg rammet av urettmessig avisomtale oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Det er også mulig å ta kontakt med Pressens Faglige Utvalg (PFU), et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot pressen i presseetiske spørsmål.

Fakturainformasjon:
Vi mottar kun elektroniske faktura (EHF eller pdf): regnskap@mbkonsern.no
Les mer om efaktura her.


Ansvarlig redaktør: Ståle Melhus, 982 17 445
Daglig leder: Kenneth Dahling, 952 24 714

© Fanaposten