fanaposten.no

Liv Midtbø ble stående igjen på busstoppet i Bjøllebotn da bussen bare kjørte videre for en måneds tid siden. Foto: Tide buss, arkivfoto

- Dette var for dårlig, Tide

Fredag 13. august skulle jeg ta Totlandsbussen kl. 10.31 fra Totland. Jeg skulle ta den fra Bjøllebotn til Nesttun. Derfra skulle jeg ta bybanen til jernbanen for å reise med Oslo-toget.

Meninger · Publisert 12:24, 29 sep 2021

Jeg var ute i god tid, og da jeg så bussen komme, gikk jeg ut av busstoppet. Det som skjedde var at bussen bare kjørte videre nedover Totlandsveien. Busstoppet ved Bjøllebotn er laget slik at bussen må ta av fra Totlandsveien og kjøre rundt en rundkjøring hvor stoppestedet er plassert.

Dette gjorde ikke bussen, den kjørte bare videre nedover Totlandsveien og der ble jeg stående med bagasjen. Jeg hadde da store problemer med å komme meg til Nesttun. Jeg ringte flere jeg kjente uten å få svar, men til slutt fikk jeg sitte på med en bil som kom fra Bjøllebotn som kjørte meg til Nesttun slik at jeg nådde toget.

Jeg ringte Skyss samme dag og de skulle gi beskjed videre. Da jeg ikke hørte noe, ringte tilbake jeg til Skyss igjen. De sa jeg kunne ta direkte kontakt med Tide. Det gjorde jeg per e-post. Tide svarte ikke og jeg sendte en ny mail hvor jeg etterlyste svar. Fikk tilbakemelding om at de skulle svare meg. Fremdeles ikke svar. Jeg ringte derfor til Tide og personen jeg snakket med sa han skulle gi beskjed videre.

Fremdeles har jeg ikke hørt noe fra Tide, én måned etter hendelsen.

Jeg skrev også i meldingen at de, for å unngå slike hendelser, kunne gi sine sjåfører beskjed om alltid å kjøre inn i rundkjøringen på Bjøllebotn.

Inntektene til Tide kommer vel fra folk om benytter deres tjenester, og man skulle jo tro at det var i deres interesse at folk var fornøyde. Det minste man forventer er et svar på en slik henvendelse etter flere purringer. De burde beklaget hendelsen og sagt de skulle ta det opp med sjåførene slik at noe slikt ikke skjer igjen.

Å ikke svare i det hele tatt er alt for dårlig. Derfor dette innlegget.

Dette svarer Tide:

Tide har som mål å levere gode kundeopplevelser hver dag. Det har vi ikke lykkes med her, og vi beklager på det sterkeste denne negative opplevelsen som du har hatt. Vi forstår at denne kundeopplevelsen har vært svært dårlig, og at busser som bare kjører forbi holdeplasser med passasjerer selvsagt ikke skal forekomme. Vi er derfor glade for at du fikk hjelp av en snill bilist som hjalp deg med reisen din.

I denne saken har vi dessverre også sviktet i flere ledd da vi ikke har klart å svare deg på henvendelsen din i etterkant. Takk for at du gir oss tilbakemeldinger for det hjelper oss å bli bedre. Vi gjennomgår nå denne saken internt, og følger opp i henhold til våre rutiner og retningslinjer slik at vi unngå lignende hendelser i fremtiden.

Bronse i uoffisielt NM

– Vi er Bjarg, de er Vålerenga. Å slå dem – og være spillemessig helt på høyde – er i seg selv en opplevelse.

Adresse: Østre Nesttunveg 6, 5221 Nesttun.
Åpningstider: mandag – fredag 09.00-16.00.
Organisasjonsnummer: 939541489

Sentralbord: 55 11 80 10
Tips: tips@fanaposten.no


Ikke fått avis, eller henvendelser om abonnement?
Ring 23 33 91 58 eller send epost til fanaposten@mediaconnect.no

Fanaposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Den som mener seg rammet av urettmessig avisomtale oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Det er også mulig å ta kontakt med Pressens Faglige Utvalg (PFU), et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot pressen i presseetiske spørsmål.

Fakturainformasjon:
Vi mottar kun elektroniske faktura (EHF eller pdf): regnskap@mbkonsern.no
Les mer om efaktura her.


Ansvarlig redaktør: Ståle Melhus, 982 17 445
Daglig leder: Kenneth Dahling, 952 24 714

© Fanaposten